Cestovní náhrada: Jak to funguje?


Vždy mohou nastat neočekávané události, které znemožní náš rezervovaný a placený výlet. Málokdo však ví, jak a v jakých případech lze žádat vrácení peněz, aby se vrátila zaplacená částka.

 

Chcete-li zajistit, abyste dostali zpět částku zaplacenou předem za vaši cestu, vyplatí se rezervovat dovolenou u cestovní kanceláře, protože zde se uzavřená smlouva v několika případech zavazuje k náhradě nákladů na zmeškaný výlet. V takových případech je velmi důležitým aspektem, které cestovní kanceláři se svěříte s organizací Vaší dovolené, protože pokud uzavřete smlouvu s neoficiální společností, můžete přijít o své peníze. Neuškodí si při výběru pořádně ověřit cestovní kancelář, pokud se nechcete nechat podvést.

 

Pokud si vyberete poskytovatele služeb, který není klasifikován a licencován vládní agenturou, riskujete, že nebudete moci vypovědět smlouvu. V případě jakékoliv změny, Vám zaplacená částka  nebude vrácena a vy přijdete o peníze v plné výši. V tomto případě nejste chráněni ani ochranou spotřebitele, protože máte smlouvu s neregistrovanou cestovní kanceláří. Proto stojí za to hledat cestovní kancelář v příslušném seznamu na webových stránkách Úřadu vlády hlavního města, abyste si mohli být jisti, že vybíráte vládou schválenou, oficiálně uznávanou cestovní společnost. Mimochodem, tento web také zahrnuje agentury, kterým bylo na jeden rok zakázáno licencování kvůli nějakému porušení nebo zneužití, takže zde můžete také zkontrolovat, zda je vaše vybraná cestovní kancelář důvěryhodná.

 

Výběrem spolehlivé cestovní kanceláře mimo jiné zajistíte, že v případě změn provedených poskytovatelem služeb můžete odstoupit od smlouvy a obdržet zpět své peníze. Je však důležité poznamenat, že existují případy, které i oficiální cestovní kanceláře právně osvobozují od placení náhrad. Patří sem situace, kdy například dojde ke stávce na letišti nebo také situace, kdy naší vlastní vinou nelze splnit podmínky smlouvy (například zpoždění letadla nebo placený program). V takových případech nám cestovní kancelář není povinna zaplatit částku odškodného, ​​ale přesto je povinna nám pomoci, pokud ji potřebujeme.

 

Když si koupíte cestovní balíček, jste pod ochranou spotřebitele. V Evropské unii máte zvláštní práva od okamžiku rezervace své cesty až do konce svého pobytu. Máte právo obdržet přesné informace o službě a podmínkách smlouvy před uzavřením smlouvy. Cestovní kancelář je také povinna poskytovat cestovní služby. Tato práva se vztahují na všechny organizované cesty, ale co když se z nějakého důvodu cesty nemůžeme zúčastnit?

 

Pokud z nějakého důvodu stále nemůžete cestovat, máte dvě možnosti: můžete převést cestu na jinou osobu nebo zájezd zrušit.

 

Ale co když to není naše rozhodnutí zmeškat výlet? Pokud cestovní kancelář z jakéhokoli důvodu zájezd zruší, můžete vždy očekávat vrácení peněz a v některých případech i náhradu, takže si nemusíte dělat starosti s tím, že vám částka nebude vyplacena. 

Pokud z nějakého jiného důvodu nelze cestu realizovat, například přírodní katastrofa zasáhne oblast, do které bychom cestovali, může cestovní kancelář cestu zrušit. I poté bude částka vrácena, ale náhradu nedostanete a pokud v tomto případě zájezd zrušíte, můžete tak učinit bez storno poplatku.

 

Může také nastat případ, kdy cestovní kancelář z nějakého důvodu zvýší cenu balíčku. Toto lze provést pouze v případě, že se zvýší určité náklady na službu, například cena paliva nebo směnný kurz. I v tomto případě nás uzavřená smlouva chrání, protože pokud rychlost růstu ceny přesáhne 8% z celkové ceny cestovního balíčku, může kupující odstoupit od smlouvy bez zaplacení storno poplatku.

 

Nejen, že k nám mohou přijít neočekávané události před cestou, ale určitě i během cestování! Před odjezdem si vždy uzavřete cestovní pojištění, abyste mohli v klidu strávit cestu!

 

Náš další článek: Plavba lodí