Hotely se hodnotí hvězdičkami. Každý samozřejmě ví, že pět hvězdiček je nejlepších, ale možná už méně lidí ví, co přesně jednotlivé kategorie představují. Zde je tedy to, co byste měli vědět.
Jednotný systém
Hotely lze hodnotit 1 až 5 hvězdičkami. Jedná se o systém hodnocení hotelů Hotelstars Union, a proto se vztahuje na ta zařízení, která se k němu připojila. Obecně platí následující pravidla v rámci Unie, ale v Americe nebo Asii můžete najít zcela odlišná zařízení. Další důležitou věcí je, že hotely jsou takto hodnoceny na základě svých služeb, takže z hvězdičkového hodnocení víte, co určitě dostanete.
Jedna hvězdička
Jedná se o nejnižší hodnocení, ale i zde jsou všechny pokoje vybaveny koupelnou, WC, barevnou TV, stolem, židlí a telefonem. V budově je recepce, úschovna zavazadel, snídaňový a nápojový servis. Úklid je k dispozici každý den.
Dvě hvězdičky
Najdete zde lampu na čtení, policovou skříň, ručníky, toaletní potřeby, snídani formou bufetu a základní hygienické potřeby. A to vše můžete zaplatit kreditní kartou.
Tři hvězdičky
Ve tříhvězdičkových hotelech mluví personál alespoň jedním cizím jazykem a recepce je v provozu 14 hodin denně. Pokoje jsou vybaveny internetem, fénem, ručníkem na obličej, věšákem na kufry, zrcadlem, žehličkou a prádelnou. Můžete požádat o vyčištění bot, polštáře nebo přikrývky navíc. A stížnosti hostů jsou vyřizovány organizovaně.
Čtyři hvězdičky
Recepce je v těchto hotelech otevřena 18 hodin denně, k dispozici je pokojová služba, snídaně formou bufetu nebo a la carte, župany, pantofle, sprchové čepice, kosmetika a zrcadla.
Pět hvězdiček
Tohle je naprostý luxus. Recepce je k dispozici 24 hodin denně a k dispozici je také obsluha vozu, vrátný, poslíček a recepční. V pokojích jsou minibary a trezory. Můžete si vyžádat pokojovou službu 24 hodin denně, je tu restaurace a ustelou vám postel.
Podle požadavků systému hodnocení musí hotely splňovat také všechna kritéria pro nižší hodnocení. Vyšší kategorie tedy v žádném případě neznamená výjimku, více hvězdiček rovná se více služeb.
Než se však vydáte na dovolenou, nezapomeňte si sjednat správné cestovní pojištění! Krytí neočekávaných výdajů není podmínkou žádného hvězdičkového hodnocení.