Pozor na podvodníky! Zákazníky kontaktují lidé, kteří se vydávají za falešné zaměstnance společnosti AXA. Další informace, co dělat, naleznete zde.

Návrat z Bali leteckým speciálem


Podívejte se, jak vám cestovní pojištění může doslova zachránit život…

 10. dubna 2016

Své o tom ví i naše klientka Klára, která se vydala na vysněnou dovolenou na Bali, ale přihodila se jí vážná nehoda na skútru, a utrpěla těžké poranění hlavy. Poranění bylo dokonce tak vážné, že musela být uvedena do umělého spánku.

Šok po probuzení pro ni ale znamenal plno smíšených pocitů. Děkovala, že vše přežila, nicméně byla tisíce kilometrů daleko od své rodiny, v cizí zemi. Bála se všech testů, aby se neobjevila nějaká další komplikace, která by situaci ještě zhoršila. K tomu moc nepřispíval ani fakt, že byla hospitalizovaná v menším městě Bebandem, který se nachází na okraji ostrova.

Klára ale potřebovala minimálně ještě měsíc na úplné uzdravení. Nemocnice v Bebandemu nebyla na tak dlouhou hospitalizaci vybavena. Bylo ji proto nutné přemístit do jiné nemocnice více v centru. 
 

Převáželi ji leteckou ambulancí

Vzhledem ke špatnému stavu silnic na ostrově a choulostivému stavu pacientky se lékaři rozhodli zvolit vnitrostátní převoz leteckou ambulancí. Klasická sanitka by jí totiž mohla ještě více přitížit. Když se to dozvěděla, vůbec nevěděla, co ji čeká. Leteckým speciálem zkrátka nelítáte každý den. Nicméně věřila, že se o ni lékaři postarají. A byl to pro ni zážitek, na který určitě jen tak nezapomene.

Letadlo přistálo přímo nedaleko Bebandemské nemocnice, naložili ji na speciální lůžko, které se nachází v prostřední části letadla, připojili všechny potřebné přístroje a ambulance se po chvíli odlepila od země. Letěli s ní jen piloti a lékař, který po celou dobu letu na Kláru dohlížel. Celá ambulance tak byla uzpůsobena čistě pro ni.

Všechny složky zdravotnického personálu byly perfektně sehrány. Naložení v první nemocnici a předávka v druhé nemocnici probíhala jako na drátkách. Po příletu tak měla předem připravený pokoj, kde jí poskytli plnohodnotný servis. 

Vnitřek letecké ambulance, v níž probíhá převoz pacientů
 

Letecký převoz ji čekal ještě jednou

Jelikož se Klářin zdravotní stav rychle zlepšoval, chtěli jsme ji maximálně pomoci, aby se mohla doléčit doma v Praze a mohla ji podpořit rodina a příbuzní. Začali jsme proto organizovat tzv. leteckou repatriaci, což znamená transport pacienta do rodné vlasti.

„Vzhledem ke zdravotnímu stavu klientky jsme se po konzultaci s našimi revizními lékaři pustili do zařizování repatriace. Zde bylo důležité, aby vše klaplo tak, jak mělo. Prvotně bylo důležité domluvit termín s naším dodavatelem leteckých ambulancí, aby nám uvolnil své letadlo co nejdříve. Následně jsme se museli domluvit jak s nemocnicí na Bali, tak Ústřední vojenskou nemocnicí tady v Praze, aby transport mohl proběhnout přesně ve stanoveném datu. Spolupráce s oběma nemocnicemi naštěstí probíhala bez problémů,“ říká Zuzana Vítková, která dohlížela nad jednotlivými úkony transportu ze strany naší asistenční služby.
 

Nemocnice chtěla peníze pouze hotově

Při platbě za služby ale nastala komplikace. Standardně pojišťovny pošlou nemocnici tzv. platební garanci, na níž je uvedeno, že veškeré úkony nemocnici po dokončení převozu zaplatí. Tato garance je závazná. Zdravotnická zařízení v Indonésii ale tento postup neuznávají.

Nemocnice v Indonésii nechtěla přijmout naši platební garanci a vyžadovala veškeré úkony proplatit dopředu. A navíc přímo v hotovosti na místě. Tomu jsme se museli přizpůsobit a rychle zareagovat vzhledem k blížícímu se termínu převozu. Naštěstí máme pobočky po celém světě, tedy i na Bali. A tak jsme mohli osobně donést hotovost přímo do nemocnice během pár chvil. Přípravy na převoz tedy mohly plynule pokračovat, “ dodává Marian Jovič, který se rovněž podílel na organizaci Klářiny repatriace.

Pro Kláru to tak znamenalo další, ale tentokrát mnohem delší cestu leteckou ambulancí, na kterou do smrti nezapomene. Oproti prvnímu transportu byl rozdíl v několika mezipřistáních, která jsou ale u takto dlouhých letů naprostým standardem. Během cesty do ČR a několika zastávek nenastaly žádné komplikace. Jakmile letadlo dorazilo na letiště v Praze, byla Klára převezena pozemní ambulancí do Ústřední vojenské nemocnice, kde už čekala její rodina.

Když se dozvěděla, kolik všechno stálo, nestačila se divit

Převoz leteckým speciálem totiž není vůbec levná záležitost. Standardně se ceny pohybují od 700 000 Kč za nejlevnější leteckou ambulanci. Samozřejmě se cena odvíjí i od vzdálenosti, jakou musí letadlo urazit. Klářin zdravotní stav si ale vyžádal speciál s lepším vybavením.

Jen vnitrostátní transport vyšel v přepočtu na 1 131 000 Kč. Za hospitalizaci si nemocnice naúčtovaly celkem 1 200 000 Kč a letecký převoz z Bali do ČR vyšel zhruba na 3 211 000 Kč. Když se dozvěděla, kolik to všechno stálo, polil ji přímo studený pot. Uvědomila si totiž, jaké měla štěstí, že si koupila před cestou náš komplexní balíček cestovního pojištění. To pokrylo veškeré výdaje za ošetření a transporty. Kdyby naše cestovní pojištění neměla, musela by vše splácet ze svého!