Homepage > O nás > Informace > AXA a AXA ASSISTANCE varují před zahraničními zdravotnickými zařízeními během dovolené

AXA a AXA ASSISTANCE varují před zahraničními zdravotnickými zařízeními během dovolené

V případě jakéhokoliv zdravotního problému v zahraničí je nezbytné kontaktovat svou asistenční službu ještě před lékařským vyšetřením.
 

19. února 2012

U neověřených zdravotnických zařízení jinak hrozí, že bude poskytnuta lékařská péče za příliš vysokou cenu či zcela nadbytečně. S takovými případy se AXA setkává přibližně jednou do týdne. V létě jde převážně o země jako Egypt, Řecko či Turecko, během zimy zase Rakousko a Itálie.

V letních destinacích jsou do celého procesu zapojeni i delegáti cestovních kanceláří, kteří posílají ke spřízněným lékařům často i celé rodiny, aniž by pomoc potřebovaly. Pokud klient před návštěvou lékaře předem nekontaktuje asistenční službu, může se do podezřelé nemocnice dostat i sám, přičemž mu nemocnice nebo lékař mnohdy zadrží pas, aby nemohl odletět zpět domů, a pod tlakem vyžadují platební garanci na několikanásobně předraženou léčbu.

V Rakousku a Itálii zase existuje několik oblastí, kde mají podivné kliniky domluvené kontakty s místní horskou službou tak, aby všechna zranění odvezla přímo k nim. Zraněného připraví k operaci a potom začnou od asistenční služby vyžadovat platební garanci na předražené sumy. Nejhorší případy jsou u zranění dětí, kdy rodiče nechají v těžké situaci podepsat souhlas s podstoupením zákroku a společně pak tlačí na asistenční službu, aby garanci poslala. Tyto kliniky častokrát nemají na prováděné operace dostatečně početný nebo kvalifikovaný zdravotní personál.

Doporučujeme proto vždy předem kontaktovat asistenční službu. V případech, kdy vzhledem k povaze onemocnění nebo zranění nelze hned asistenční službu informovat, je nezbytné ji kontaktovat, jakmile to bude možné, aby asistenční služba měla možnost zajistit převoz do smluvního a prověřeného zdravotního zařízení. Hlavní je nepodepisovat nic, čemu klient nerozumí.