Homepage > O nás > Informace > Jak postupovat, když se v zahraničí něco stane?

Jak postupovat, když se v zahraničí něco stane?

Stačí dodržet pár základních kroků. Které to jsou?
 
15. listopadu 2015 


Onemocnění, omylem rozbité dveře hotelového pokoje, krádež věcí, zpoždění zavazadel, zrušení letu… Zkrátka na dovolené se toho může přihodit opravdu hodně. A samozřejmě záleží, za jakých okolností. Výsledek je ale stále stejný – musíte řešit starosti. 

Hlavním cílem je co nejvíce zmírnit následky vzniklé situace. K tomu je ale důležité mít kvalitní cestovní pojištění. Bez něj je řešení vždy výrazně složitější. 
 

Co si představit pod pojmem kvalitní pojištění?

·         nepřetržité asistenční služby – možnost obrátit se 24 hodin denně na tým, který vám pomůže
·         široký rozsah – pojištění pokryje mnoho rizik
·         možnost pojištění domácnosti – ochrana domova během vašeho pobytu v zahraničí
·         připojištění – rizikové sporty, pojištění pro rodiče atd.
·         vysoké limity – při vzniku škody se nemusíte obávat, jakou částku pojištění kryje
·         jasné znění pojistných podmínek – dobře víte, co máte v rozsahu, jaké jsou vaše povinnosti a na co se pojištění nevztahuje

Pokud se něco stane, kontaktujte asistenční službu

Promarodit vysněnou dovolenou? Snad nejhorší představa každého cestovatele. Takovou dobu se na chvíle odpočinku těšíte a zrovna v tu dobu si tělo „vypoví službu“. Záleží samozřejmě, zda je to pouze rýma a kašel, kdy si potřebujete den odpočinout, nebo zda je to např. angína atd. To samé platí, i pokud se přihodí úraz. Změna prostředí někdy zkrátka nezanechá ty nejlepší následky. Co dělat, když k něčemu takovému dojde?
 
Ihned kontaktujte asistenční službu, aby vám zajistila ošetření lékařem v nejbližším lékařském zařízení. V případě potřeby zajistí převoz do nemocnice a postará se také o úhradu veškerých nákladů za ošetření (samozřejmě dle rozsahu pojištění). Pomůže vám např. i při jazykové bariéře v nemocnici. Převezme tak koordinaci veškerých procesů a vy jakožto pacient nemusíte nic řešit.

Asistence vám ale pomůže i při repatriaci (transportu zpět do ČR) nebo předčasnému návratu z dovolené, kdy vám pomůže zajistit potřebnou dopravu. Obraťte se na ni také v případě, bude-li vám zrušen let, zpožděna zavazadla, když způsobíte škodu někomu jinému nebo si zkrátka nebudete s něčím vědět rady.
 

Nezapomínejte na dokumenty

Je jasné, že pokud dojde k nějaké nepříjemnosti, máte hlavu plnou jiných starostí, než řešit byrokratické záležitosti. Na druhou stranu je nutné myslet i na to, že pro uznání nároku bude potřeba škodu určitým způsobem podložit. 

Pokud jste tedy byli ošetřeni u lékaře, nezapomeňte si vyžádat lékařskou zprávu a veškerou dokumentaci, která souvisí s vaším ošetřením. Stejně tak si nechávejte i účty za léky, jež budete chtít proplatit. Cena některých zákroků vás může nepříjemně překvapit.

Průměrné náklady na ošetření mimo EU:

·         Šlápnutí na mořského ježka - 2 884 Kč
·         Bolest zubu – 3 900 Kč
·         Problémy se zády – 2 602 Kč
·         Oteklý kotník – 5 000 Kč
·         Alergická reakce na bodnutí hmyzem -  1 835 Kč
 
V případě vzniku odpovědnosti za škodu, zajistěte svědky a fotografie. Celou událost nejlépe sepište a nechte podepsat všechny zúčastněné osoby. V případě, že byly přivolány i policejní orgány, požádejte o kopii policejního protokolu. Pokud zcela nerozumíte znění protokolu, uveďte tuto skutečnost před podpisem.

Tyto kroky se vám sice mohou zdát jako zbytečné, věřte ale, že drtivá většina turistů toto podceňuje (dle našich statistik se jedná téměř o 25 % případů).
 

Kde zjistíte všechny informace?  

Všechny informace (rozsah, povinnosti atd.) najdete ve všeobecných pojistných podmínkách cestovního pojištění. Ty mají hlavní slovo. Abyste se v nich ale rychle zorientovali, připravili jsme k našim podmínkám i stručný přehled. Díky němu se rychle zorientujete v tom, co naše pojištění pokrývá a co nikoliv.
 
A pokud si nejste s něčím jisti? Není nic jednoduššího, než se obrátit na náš chat vpravo dole, napsat nám e-mail na JsmeTuProVas@axa-assistance.cz nebo zavolat + 420 272 099 990 (po-pá 8:00 - 17:00).
 

Zpětné nárokování neodkládejte

Dle aktuální legislativy můžete škodu nahlásit v řádu několika let zpětně. Pokud ale nebudete kontaktovat asistenční službu již v zahraničí, je určitě lepší nic neodkládat a svou událost oznámit ihned po návratu z ciziny. Při prodlevě se může např. zpětná komunikace se zdravotnickým zařízením nebo jinými orgány zkomplikovat. Tím se může prodloužit řešení případu nebo může dojít k ovlivnění procesu likvidace škody.