Homepage > O nás > Informace > Jaké situace mohou v zahraničí nastat?

Jaké situace mohou v zahraničí nastat?

V zahraničí mohou nastat kuriózní situace, kterým lze mnohdy jen stěží zabránit. Lze se na ně ale připravit.
 
15. srpna 2015 

S cestováním je spojena i určitá rozmanitost. Právě díky tomu ale mohou v zahraničí nastat chvíle, které překvapí i ty nejzkušenější turisty. Vytvořit však manuál fungující pro všechny cesty zcela jistě nejde. Jaké případy můžeme řadit mezi ty nejkurióznější?
 

Nehoda v pralese

Před několika měsíci potkal jeden pár nepříjemná situace. Když se na motorce vydali po jedné ze zpevněných cest z Johanesburgu do Bužumbury, z ničeho nic se ze strany vyřítila skupina opic přebíhajících přes cestu. Partner proto strhl řízení a oba následně spadli do příkopu vedle cesty. Slečna si nepříjemně zlomila ruku (jednalo se o otevřenou frakturu). Naštěstí se jim ale podařilo kontaktovat asistenční službu AXA Assistance.

„Lokalizovat přesnou polohu klientů nebylo vzhledem k oblasti pralesů vůbec jednoduché. Avšak díky zapojení třetích stran se nám to podařilo a zajistili jsme oběma lékařské ošetření v nejbližší nemocnici s následným převozem zpět do ČR," uvádí Jaroslav Holý, marketingový manažer AXA Assistance.
 

 

Poranění způsobené zvířetem

O tom, že se nevyplatí přespávat na lavičce, se přesvědčil i další klient AXA Assistance. Na dovolené v Rakousku se rozhodl odpočinout si na lavičce blízko jednoho z místních lesoparků. Druhý den jej však probudila silná bolest v levé ruce. Do té se mu totiž zakousla liška. Po krátkém souboji, kdy se liška nechtěla pustit a ukazovala svou houževnatost, se mu ji nakonec podařilo setřást. Známky poranění však přetrvávaly a dotyčný se proto rozhodl nic nepodcenit a vyhledat lékaře. Kontaktoval následně i naši asistenční službu.

Po nahlášení případu pokousání liškou v ranních hodinách jsme klientovi vyhledali nejbližší lékařské zařízení a uhradili náklady na léčbu. Klient se rozhodl pokračovat v dovolené, a tak byl po několika hodinách z nemocnice na vlastní žádost propuštěn. Díky našemu cestovnímu pojištění vše proběhlo hladce a klient nemusel ošetření hradit,“ vysvětluje Holý.
 

 

Správné nahlášení případu

Na své cestování jistě nezapomene i klient, který se rozhodl vyrazit do Španělska. Bohužel se mu přihodil úraz, kdy nebyl schopen kontaktovat naši asistenční službu a vše za něj musela vyřídit jeho přítelkyně. Ta se nám ovšem při nahlášení události představila jako manželka. Po zjištění všech potřebných informací jsme klientovi vyhledali kvalitní lékařské zařízení, kde byl následně hospitalizován. Ošetření probíhalo standardním způsobem a klientův zdravotní stav se postupně lepšil. Za dva dny nás však kontaktovala skutečná manželka klienta.

„Klient se své skutečné manželce neozýval, proto se obrátila na nás, zda se mu ve Francii (kde se měl podle ní nacházet) nestalo něco závažného. Byli jsme však nuceni jí sdělit, že veškeré informace již byly sděleny manželce, která nám případ nahlašovala. Po chvíli se ukázalo, že případ nebyl nahlášen manželkou, nýbrž milenkou. Klienta jsme se snažili následně několikrát kontaktovat. Bohužel se nám to nepodařilo. S nemocnicí jsme následně vyřešili úhradu veškerých nákladů na léčbu a ujistili se, že zdravotní stav klienta byl při propuštění v pořádku,“ doplňuje dále Holý.

 

Nešťastný pád

Neblahou vzpomínku na svůj výlet bude zřejmě mít i klient, který se při návštěvě hřbitova v Německu propadl do špatně zabezpečeného hrobu, jenž byl umístěn pod zemí hned vedle cesty. Jednalo se pravděpodobně o prázdnou zapomenutou konstrukci. Klient si však při pádu poranil hlavu a utrpěl vážnější poranění nohy. Zanedlouho jej naštěstí našli kolemjdoucí lidé a pomohli mu.

 „Po kontaktování naší asistenční linky jsme hned vyhledali nejbližší zdravotnické zařízení a zajistili klientovi ošetření. Vyšetření nohy ukázalo, že se jedná o několikanásobnou zlomeninu. Po stabilizování stavu jsme proto klienta převezli za doprovodu zdravotní sestřičky zpět do České republiky. Náklady na transport se vyšplhaly do výše 40 000 Kč, přičemž vše bylo pokryto z našeho pojištění,“ dodává Holý.
 
 

Nepodceňujte situace

Právě kuriózní případy poukazují na to, jak důležité je mít uzavřené takové cestovní pojištění, které vám pomůže v nepříjemné situaci. Vždy je lepší nenechávat nic náhodě a dobře se na cestu připravit. A pokud s něčím nejste jisti, neváhejte se obrátit na asistenční službu své pojišťovny, která by vám měla být k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu.