Pojištění internetových rizik

Veškeré podklady zašlete na e-mailovou adresu: axel@axa-assistance.cz.

 

 

Jakmile zašlete podklady na uvedenou adresu, bude případ zaregistrován. K e-mailu prosíme přiložte referenční číslo případu, které jste obdrželi v SMS. Toto číslo, prosíme, používejte při veškeré komunikaci s naší společností (v předmětu e-mailu). Z naší strany případ můžeme prošetřit, jakmile doložíte požadované podklady.

Žádáme o zaslání dokumentů ve formátech doc, docx, jpeg, jpg, pdf, xls, xlsx, zip nebo png. Dokumenty v jiných formátech (např. eml) není možné z naší strany otevřít.

Po následném posouzení věci vás budeme opětovně kontaktovat s naším stanoviskem. V případě potřeby budou vyžádány další podklady s ohledem na konkrétní okolnosti vašeho případu.

Dovolujeme si vás upozornit, abyste v rámci komunikace s naší společností nesdělovali žádné citlivé údaje, které nejsou nezbytně nutné k šetření vaší pojistné události (např. číslo vaší platební karty, CVV kód, přístupové údaje k vašemu internetovému bankovnictví apod.). Pokud dokumentace potřebná k šetření vaší pojistné události takové údaje již obsahuje, doporučujeme je začernit. V případě, že nám uvedené údaje zašlete, budou zpracovávány v souladu s příslušnými právními předpisy. 

Bude-li se na tento případ vztahovat pojistné krytí a bude-li nezbytné pověřit jeho vyřizováním externího zástupce (advokáta, znalce), zvolíme pro vás nejvhodnějšího specialistu, který s naší společností dlouhodobě spolupracuje. Pokud si budete přát zvolit zástupce dle vlastní volby, prosíme o naše informování. 

Pokud podklady nedoložíte do 30 dnů, případ uzavřeme. V případě, že podklady doložíte v budoucnu, budeme se danou záležitostí samozřejmě opětovně zabývat.

Otázky a odpovědi
ROZBALIT VŠE
Zneužití identifikačních či autorizačních údajů. Zneužití platební karty

Pokud se vám někdo naboural do vašeho bankovnictví, popř. zneužil vaši platební kartu, záležitost je nutné:

  • bezodkladně nahlásit Policii ČR a požádat o pravidelné informování o průběhu šetření. Policie ČR je v takovém případě povinna vás informovat o výsledku jejího šetření do 30 dní.
  • kontaktovat vaši banku a zablokovat platební kartu, pokud byly její údaje zneužity, následně s oznámením předmětné události dané transakce reklamovat

V okamžiku, kdy bude reklamace u banky zamítnuta, neváhejte se na nás obrátit prostřednictvím e-mailu s požadovanými dokumenty a uvedením vašeho referenčního čísla.

Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 

  • přesného popisu případu; 
  • sdělení, zda došlo v době odcizení finančních prostředků k zadání údajů z platební karty včetně ověřovacího kódu CVC/CVV, případně přihlášení do internetového bankovnictví na podezřelých internetových stránkách; 
  • sdělení, zda jste si do svého zařízení (např. mobilní telefon, počítač, tablet apod.) instaloval/a aplikace na pokyn neznámých osob, případně zda jste si vědom/a, k čemu tyto aplikace slouží; 
  • odkazu na podvodnou webovou stránku, včetně snímků obrazovky; 
  • kompletního výpisu z účtu k předmětným transakcím v nepřepisovatelném formátu, ze kterého bude patrné jméno majitele účtu (tj. ve formátu *.pdf); 
  • vyplněný formulář „Prohlášení držitele karty o sporné transakci“, zaslaný bance; 
  • korespondence s bankou ohledně reklamace sporných transakcí (včetně jejího zamítavého stanoviska); 
  • Úředního záznamu o podaném vysvětlení na Policii ČR, který bude obsahovat podrobný popis případu (doložení samotného dokumentu o potvrzení o učinění podání není dostačující); 
  • jakýchkoliv dalších souvisejících podkladů. 
Nákup zboží prostřednictvím internetu

Pokud z vaší strany došlo k objednání zboží, které vám nebylo doručeno, popřípadě bylo doručeno odlišné, vadné, poškozené či neúplné je nezbytné nejprve podat reklamaci sporné transakce za zboží u vaší banky, tzv. "Charge back", pakliže bylo zboží placeno platební kartou. Tato reklamace se podává na speciálním formuláři vaší banky a vždy je potřeba událost detailně popsat a prokázat příslušnými doklady. Tuto reklamaci doporučujeme učinit bezodkladně, neboť každá banka má lhůtu, do které je možné reklamaci podat. Pokud dojde k zamítnutí reklamace vaší bankou, neváhejte se na nás obrátit společně s požadovanými dokumenty.

V případě, že nedisponujete potvrzením o objednání předmětného zboží, popřípadě faktury, je nezbytné věc nahlásit na Policii ČR. Současně pokud zboží bylo objednáno přes český e-shop je nezbytné taktéž nahlásit věc na Policii ČR.

Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů:

  • přesného popisu případu,
  • potvrzení o objednání předmětného zboží,
  • potvrzení o úhradě zboží (výpisem z účtu v nepřepisovatelném formátu, ze kterého bude patrné i jméno vlastníka účtu),
  • sdělení, z jakého e-shopu bylo předmětné zboží zakoupeno (konkrétní URL adresy na dané zboží),
  • úředního záznamu o podaném vysvětlení na Policii ČR, který bude obsahovat podrobný popis případu (doložení samotného dokumentu o potvrzení o učinění podání není dostačující), pakliže byla věc nahlášena na Policii ČR,
  • fotodokumentaci obdrženého zboží, pakliže zboží bylo doručeno,
  • veškeré komunikace s prodávajícím, pakliže tato proběhla (nejlépe jejím přeposláním),
  • veškerých dalších souvisejících podkladů.

Upozorňujeme, že dodací lhůta se u některých internetových obchodů může pohybovat až kolem 60 pracovních dní. Jedná se např. o internetové obchody Booho.cz, Vuci.cz, Balando.cz, Rivalenti.cz, Beliamo.cz atd. Vždy záleží na obchodních a dodacích podmínkách daného e-shopu. Tyto doporučujeme prostudovat a s případným doložením podkladů vyčkat až na uplynutí sjednané lhůty. Před uplynutím dodací lhůty není možné z naší strany případ posoudit, popř. činit jakékoli další kroky, neboť prodávající dosud neporušil podmínky uzavřené kupní smlouvy.

Nákup služeb prostřednictvím internetu

Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů:

  • přesného popisu případu,
  • potvrzení o objednání služby (např. ubytování, letenek či vstupenek atd.),
  • potvrzení o úhradě služby (výpisem z účtu / potvrzením o provedení platby v nepřepisovatelném formátu, ze kterého bude patrné i jméno majitele účtu),
  • odkazu na objednanou služby (konkrétní URL adresy),
  • veškeré komunikace s prodávajícím či zprostředkovatelem služby (nejlépe jejím přeposláním).
Poškození pověsti

Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů:

  • podrobného chronologického popisu případu,
  • veškerých souvisejících odkazů na předmětné weby,
  • kopií předmětných webových stránek (tzv. Printscreen),
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.