Pojištění právní ochrany

V případě, že se váš případ týká pojištění internetových rizik, doplňující informace naleznete zde.

 
 
Veškeré podklady zašlete na e-mailovou adresu: legal.inbox@axa-assistance.cz.

Jakmile zašlete podklady na uvedenou adresu, bude případ zaregistrován. Do předmětu e-mailu prosíme uveďte referenční číslo případu, které jste obdrželi v SMS. Toto číslo, prosíme, používejte při veškeré komunikaci s naší společností. Z naší strany případ můžeme prošetřit, jakmile doložíte požadované podklady.

Žádáme o zaslání dokumentů ve formátech doc, docx, jpeg, jpg, pdf, xls, xlsx, zip nebo png. Dokumenty v jiných formátech (např. eml) není možné z naší strany otevřít.

Po následném posouzení věci vás budeme opětovně kontaktovat s naším stanoviskem. V případě potřeby budou vyžádány další podklady či informace s ohledem na konkrétní okolnosti vašeho případu.

Bude-li se na tento případ vztahovat pojistné krytí a bude-li nezbytné pověřit jeho vyřizováním externího zástupce (advokáta, znalce), zvolíme pro vás nejvhodnějšího specialistu, který s naší společností dlouhodobě spolupracuje. Pokud si budete přát zvolit zástupce dle vlastní volby, prosíme o naše informování.
 
Pokud podklady nedoložíte do 7 dnů, případ uzavřeme. V případě, že podklady doložíte v budoucnu, budeme se danou záležitostí samozřejmě opětovně zabývat.
Čeho se týká váš případ:
ROZBALIT VŠE
Přestupkové/trestní řízení
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu (včetně jednoduchého nákresu, pokud se jedná o dopravní nehodu);
  • veškerých dokumentů od Policie ČR či jiných správních orgánů (včetně záznamu o dopravní nehodě či potvrzení o účasti na dopravní nehodě, pokud se jedná o dopravní nehodu);
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor o náhradu újmy (škody)
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • v případě újmy na zdraví: veškerých lékařských zpráv, pokud jsou k dispozici;
  • vyčíslení a doložení veškerých škod/újmy na zdraví;
  • veškerých dostupných důkazů (např. písemného záznamu svědeckých výpovědí, policejního protokolu atd.);
  • fotodokumentace škody/újmy;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor z práva z vadného plnění (reklamace zboží a služeb)
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • potvrzení o objednání a o koupi předmětného zboží či služby (popř. doložení uzavřené smlouvy a obchodních podmínek prodávajícího);
  • faktury (účtenky) a potvrzení o úhradě;
  • doložení webové adresy prodávajícího (pokud byl nákup proveden přes e-shop);
  • reklamačního protokolu;
  • veškeré komunikace s prodávajícím;
  • fotodokumentace vady;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor z kupní smlouvy k nemovitosti
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené kupní smlouvy o dílo včetně všech případných dodatků a příloh (např. předávacího protokolu);
  • specifikace vad;
  • reklamačního protokolu;
  • veškeré komunikace s protistranou;
  • fotodokumentace vady;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor ze smlouvy o dílo
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené smlouvy o dílo včetně všech případných dodatků a příloh (např. obchodních podmínek zhotovitele);
  • specifikace vad;
  • reklamačního, popř. předávacího protokolu;
  • veškeré komunikace se zhotovitelem;
  • stavebního deníku (pokud je k dispozici);
  • fotodokumentace vad;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor ze smlouvy o úvěru nebo ze smlouvy o zápůjčce
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené smlouvy včetně všech případných dodatků;
  • veškeré komunikace s protistranou;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor o dědictví
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • veškerých dokumentů od notáře;
  • specifikace nemovitosti (pokud je předmětem sporu) tak, aby ji bylo možné dohledat v katastru nemovitostí;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Pracovněprávní spor
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené pracovní smlouvy včetně všech případných dodatků a příloh (např. popisu pozice, mzdového výměru atd.);
  • veškeré komunikace se zaměstnavatelem;
  • veškerých dokumentů obdržených od zaměstnavatele (např. výpověď);
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Sousedský spor
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • specifikace obou nemovitostí tak, aby je bylo možné dohledat v katastru nemovitostí;
  • veškeré komunikace se sousedem;
  • fotodokumentace;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Nájemní spor
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené nájemní smlouvy včetně všech případných dodatků a příloh (např. předávacího protokolu);
  • veškeré komunikace s protistranou;
  • fotodokumentace poškození či vad předmětu nájmu;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Spor z pojištění
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • podrobného popisu případu;
  • kopie uzavřené pojistné smlouvy včetně všech případných dodatků a příloh (zejména pojistných podmínek);
  • veškeré komunikace s pojišťovnou;
  • záznamu o dopravní nehodě či potvrzení o účasti na dopravní nehodě, veškerých dokumentů od správních orgánů, řidičského a technického průkazu vozidla, jednoduchého nákresu (pokud se záležitost týká dopravní nehody);
  • jednoduchého nákresu, písemného záznamu svědeckých výpovědí, policejního protokolu atd. (pokud se záležitost týká lyžařské nehody);
  • veškerých souvisejících lékařských zpráv (pokud se záležitost týká újmy na zdraví);
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Revize smlouvy
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 
  • návrhu předmětné smlouvy, který je určen k revizi, a to v přepisovatelném formátu (s příponou *.docx, *.doc atp.) a s vyplněním veškerých údajů.
Spor s leteckým dopravcem

Cestující v letecké dopravě mají dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a kterým se zrušuje nařízení (EHS) č. 295/91 (dále také jen „nařízení“) následující práva.

Pro uplatnění Vašeho nároku je potřeba nejdříve kontaktovat leteckou společnost. Žádost o odškodnění můžete zpravidla vyplnit na webových stránkách letecké společnosti. Doporučujeme Vaši situaci stručně popsat a uvést potřebné údaje a připojit kopie všech souvisejících podkladů.

Zejména se bude jednat o:

  • potvrzení o koupi letenky nebo zájezdu;
  • letenky, palubní vstupenky a další doklady k letu;
  • potvrzení o zpoždění či zrušení letu (lze využít také fotografii odletové letištní tabule).

Nároky dle nařízení se vztahují na cestující:

  • odlétající z letiště umístěného na území členského státu (jedná se o státy Evropské Unie a dále o Norsko, Švýcarsko a Island),
  • odlétající z letiště umístěného na území třetí země (tj. země, která není členským státem) na letiště umístněné na území členského státu, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim poskytnuta pomoc v této třetí zemi a pokud je provozující letecký dopravce dopravcem členského státu,

a to za podmínky, že cestující

  • mají potvrzenou rezervaci pro dotčený let a vyjma případů zrušení letu se přihlásí k přepravě v čase předem dopravcem stanoveném nebo pokud čas není předem stanoven, nejpozději 45 minut před zveřejněným časem odletu; nebo,
  • jsou leteckým dopravcem nebo provozovatelem souborných služeb pro cesty, pobyty a zájezdy bez ohledu na důvod převedeni z letu, který měli rezervovaný, na jiný let.

Jedná-li se o let provozovaný dopravcem z jiné členské země, je možné také kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci /Letecká doprava/.

Cestující mají nárok na kompenzaci v následujících případech:

ODEPŘENÍ NÁSTUPU NA PALUBU

Jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, mají cestující nárok na:

  • náhradu pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu nebo přesměrování (náhradní let) na jejich cílové místo určení;
  • poskytnutí péče (občerstvení, strava, ubytování v hotelu, přeprava mezi letištěm a hotelem, dva telefonní hovory zdarma);
  • finanční kompenzaci ve výši:
    • 250 EUR u letů o délce nejvýše 1500 km;
    • 400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km;
    • 600 EUR u všech ostatních letů.

ZPOŽDĚNÍ

V případě dlouhého zpoždění (tj. zpoždění, které je delší než dvě hodiny u letů o délce nejvýše 1500 km; nebo delší než tři hodny u letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km; nebo delší než 4 hodiny u všech ostatních letů) má cestující nárok na péči ve formě občerstvení a stravy a dvou telefonních hovorů zdarma.

Pokud je čas odletu kvůli zpoždění odložen na příští den, má cestující nárok také na ubytování v hotelu a přepravu mezi letištěm a hotelem.

V případě každého zpoždění, které je delší než 5 hodin, se cestující může rozhodnout, že let pro něj ztratil význam. Pak má nárok na náhradu pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu.

Pokud je let zpožděn o více než 3 hodiny náleží cestujícím dle rozhodnutí Soudního dvora EU stejná finanční kompenzace jako v případě zrušení letu (uvedeno níže).

ZRUŠENÍ LETU

V případě zrušení letu má cestující nárok na poskytnutí pomoci formou volby mezi

  • náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu; nebo
  • přesměrováním (náhradním letem) do cílového místa určení.

Dále má cestující nárok na poskytnutí stravy a občerstvení a dvou telefonních hovorů zdarma.

Pokud je čas odletu náhradního letu (přesměrování) alespoň následující den po plánovaném odletu zrušeného letu, pak má cestující nárok i na ubytování v hotelu a přepravu mezi letištěm a hotelem.

Cestující také mají nárok na finanční kompenzaci za zrušení letu, pokud

  • nejsou o zrušení informováni alespoň dva týdny před plánovaným časem odletu; nebo
  • nejsou o zrušení informováni ve lhůtě od dvou týdnů do sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování, které by jim umožnilo odletět nejpozději dvě hodiny před plánovaným časem odletu a dosáhnout jejich cílového místa určení nejpozději čtyři hodiny po plánovaném čase příletu; nebo
  • nejsou informování o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování jejich letu, které by jim umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu; nebo
  • pokud letecký dopravce neprokáže, že zrušení letu bylo způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možno zabránit, ani kdyby byla přijata všechna přiměřená opatření.

Výše finanční náhrady u zrušení letu a v případě zpoždění více než tři hodiny při příletu závisí na délce letu:

  • 250 EUR u letů o délce nejvýše 1500 km;
  • 400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km;
  • 600 EUR u všech ostatních letů.

V případě zrušení letu může být výše uvedená finanční kompenzace snížena až o 50 % v závislosti na tom, jaké přesměrování bylo cestujícímu nabídnuto.

Pro úplnost si dovolujeme uvést, že provozující letecký dopravce není povinen platit výše uvedenou náhradu, jestliže může prokázat, že zrušení či zpoždění bylo způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla přijata všechna přiměřená opatření. Nárok na poskytnutí pomoci (např. občerstvení, telefonických hovorů atd.), má cestující vždy.

ZMĚNA TŘÍDY Z VYŠŠÍ NA NIŽŠÍ

Jestliže provozující dopravce umístí cestující do třídy nižší, než pro kterou byla zakoupena letenka, musí cestujícímu do sedmi dnů nahradit:

  • 30 % ceny letenky u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů;
  • 50 % ceny letenky u všech letů v rámci EU delších 1500 kilometrů, s výjimkou letů mezi evropským územím členských států a francouzskými zámořskými departmenty, a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů;
  • 75 % ceny letenky u všech ostatních letů, včetně letů mezi evropským územím členských států a francouzskými zámořskými departmenty.

Jestliže provozující dopravce umístí cestující do třídy vyšší, než pro kterou byla zakoupena letenka, nesmí požadovat žádnou dodatečnou platbu.

V případě potřeby naší další asistence nás neváhejte kontaktovat.

Za účelem dalšího šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů: 

  • podrobného popisu případu;
  • potvrzení o koupi letenky nebo zájezdu;
  • letenky, palubní vstupenky a dalších dokladů k letu;
  • potvrzení o zpoždění či zrušení letu (lze využít také fotografii odletové letištní tabule);
  • veškeré komunikace s leteckým dopravcem;
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Reklamace zájezdu

V případě, že jste přijeli do hotelu a dostali jste pokoj, který neodpovídá cestovní smlouvě nebo má jiné nedostatky (špína neodpovídající poměrům v dané zemi a kategorii hotelu, nefunkční vybavení atp.), je nezbytné sepsat stížnost/reklamační protokol s delegátem cestovní kanceláře a pořídit fotodokumentaci nedostatků (případně mít svědky – písemné svědecké výpovědi). V rámci reklamace je nutné specifikovat, co přesně požadujete, a stanovit přiměřenou lhůtu k nápravě.

Není-li náprava na místě prostřednictvím delegáta možná, můžete mít právo na slevu z ceny zájezdu, ovšem skutečně pouze za předpokladu, že jste s delegátem na místě řešili. Vytknutí vad můžete současně provést i telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu přímo u cestovní kanceláře, ovšem takové vytknutí nenahrazuje řešení na místě.

Ubytování v jiném hotelu nebo jiném typu pokoje je také nutné primárně řešit s delegátem CK na místě a sepsat s ním reklamační protokol. Cestovní kanceláře mají většinou ve svých obchodních podmínkách stanoveno, že si vyhrazují právo změny hotelu/pokoje, pokud smluvní partner náhle nemá kapacitu. Ovšem pokud by nový pokoj neodpovídal kategorii dle cestovní smlouvy, můžete mít právo na odškodnění (např. sleva za pokoj bez balkonu místo s balkonem, výhled na moře apod.).

Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů:

  • podrobného popisu případu;
  • smlouvy o zájezdu;
  • všeobecných obchodních podmínek;
  • doložení veškerých vad zájezdu (např. fotodokumentací);
  • veškeré komunikace s delegátem a cestovní kanceláří (včetně Vašeho vytknutí vad zájezdu);
  • jakýchkoli dalších souvisejících podkladů.
Jiný spor
Za účelem šetření škodné události z naší strany prosíme o zaslání následujících podkladů:
  • podrobného popisu případu;
  • veškerých souvisejících podkladů.
Hlášení dopravní nehody
Za účelem nahlášení dopravní nehody (bez právní asistence) prosíme o zaslání následujících údajů:
  • jména pojištěného;
  • SPZ vozidla;
  • telefonního kontaktu;
  • e-mailu;
  • stručného popis dopravní nehody;
  • data vzniku škody.