19. února 2012
V letních destinacích jsou do celého procesu zapojeni i delegáti cestovních kanceláří, kteří posílají ke spřízněným lékařům často i celé rodiny, aniž by pomoc potřebovaly. Pokud klient před návštěvou lékaře předem nekontaktuje asistenční službu, může se do podezřelé nemocnice dostat i sám, přičemž mu nemocnice nebo lékař mnohdy zadrží pas, aby nemohl odletět zpět domů, a pod tlakem vyžadují platební garanci na několikanásobně předraženou léčbu. V Rakousku a Itálii zase existuje několik oblastí, kde mají podivné kliniky domluvené kontakty s místní horskou službou tak, aby všechna zranění odvezla přímo k nim. Zraněného připraví k operaci a potom začnou od asistenční služby vyžadovat platební garanci na předražené sumy. Nejhorší případy jsou u zranění dětí, kdy rodiče nechají v těžké situaci podepsat souhlas s podstoupením zákroku a společně pak tlačí na asistenční službu, aby garanci poslala. Tyto kliniky častokrát nemají na prováděné operace dostatečně početný nebo kvalifikovaný zdravotní personál. Doporučujeme proto vždy předem kontaktovat asistenční službu. V případech, kdy vzhledem k povaze onemocnění nebo zranění nelze hned asistenční službu informovat, je nezbytné ji kontaktovat, jakmile to bude možné, aby asistenční služba měla možnost zajistit převoz do smluvního a prověřeného zdravotního zařízení. Hlavní je nepodepisovat nic, čemu klient nerozumí.
Prosíme, zadejte svojí emailovou adresu ve správném formátu
Kliknutím na tlačítko Přihlásit se k odběru souhlasíte s našimi Zásady ochrany osobních údajů. Možnost k odhlášení z odběru newsletteru naleznete pod stejným odkazem.